سه‌شنبه، شهریور ۰۸، ۱۳۸۴

کلاس‌هاي اکوتور









نزديک به دوماهي‌ست که در کلاس هاي اکوتور اسم نوشته‌ام ،‌از مدت‌ها قبل دنبال چنين چيزي بودم . براي ما که جانمان به طبيعت بسته است هرچه بيشتر درمورد آن بدانيم مسلما توانمندتر در نگهداري آن خواهيم بود . خيلي وقت‌ها دنبال نام سنگ‌ها يا يکسري گياهان که کنجکاويم را تحريک مي‌کرد به سنگ خورده بودم . در بين دوستان من و ياشار 95٪ دوستانمان فني هستند . در اين کلاس‌ها ما در مورد عشاير ياد مي‌گيريم ،‌در مورد گياهان، خزندگان،‌پروانه‌ها،‌اگوتوريسم،‌پستانداران و ... يکسري کلاس‌هاي عملي هم داريم،‌ من هميشه بعد از کلاسم کلي انرژي تازه مي‌گيرم و البته مساله مهم شايد برمي‌گردد به جو کلاس،‌دوستاني که هر کدامشان پنجره‌اي هستند که مي‌توان کلي ديدني از طريق آن‌ها ديد، راستش من بعضي وقت‌ها فکر مي‌کنم ما در مورد خودمان، در مورد خاکمان و در مورد هم‌نوعانمان چه داريم مي‌کنيم . يکي از دوستان در کلاس آقاي آل‌علي هستند که هر دفعه با مهرباني فوق‌العاده‌اي از انقلاب زحمت کتاب‌هاي ما را تقبل مي‌کنند، شهرزاد که آنچنان روحيه لطيفي دارد که نا‌خودآگاه درصحبت با او انسان رئوف مي‌شود، علي‌آقا که با پشتکاري بيشتر از ساير بچه‌ها در همه تورها و برنامه‌ها به انسان درس علاقه را مي‌آموزند ،‌واي من چه همه دوست خوب دارم. در کلاس اکوتوريسم به ما ياد داده بودند که از محلي‌ها خريد کنيم،‌يعني شرايطي را فراهم کنيم که آنچه خاص به‌شمار مي‌ايد تقويت شود و سعي در ماندگارشدن آن داشته باشيم . کيش که رفته بوديم من هر چه بلوز و مانتوي سفيد در بازار "عرب‌ها" بود خريدم، بازار عرب‌ها در محله عرب‌ها يا بومي‌نشين کيش واقع است،‌اگر جنس برقي يا لوازم منزل بخواهيد بخريد پاساژها بهترند اما من که از خريد لباس‌هايم از بازار عرب‌ها حسابي راضي بودم و حس شاگردي را داشتم که درسش را خوب فرا گرفته است . عکس‌هاي بالا يکي من و ياشاريم در حياط هتل‌مان در کيش که يک نخل کوچک کلي خرما داده بود،‌ديگري هم مربوط به شهر زيرزميني است و قنات معروف کيش که در فارسي به آن کاريز گفته مي‌شود و اين عنوان نيز از آنجا آمده که در چاه اصلي قنات کاه مي‌ريخته‌اند که مسير آب را تشخيص دهند . قسمتي که در عکس مشخص شده "تالار موسيقي" نام دارد که به مناسبت‌هاي ويژه گروه موسيقي در آنجا موسقي سنتي اجرا مي‌کنند

۱ نظر:

ناشناس گفت...

سلام
من سیما هستم، خیلی اتفاقی بلاگتون رو پیدا کردم
راستش دنبال تورهای ایرانگردی ویژه میگشتم که لینک بلاگ شما رو ودیدم
میخواستم ازتون 2 تا خواهش بکنم:
اینکه اگه تور خوبی رو میشناسین از تورهای ایرانگردی بهم معرفی کنید، البته من سایتهای اکوتور ایران و کلوت رو دیدم، اما از کیفیت برنامه هاشون اطلاعی ندارم
دوم اینکه در مورد این کلاسهای "اکوتور" که گفتین، راهنمایی میخوام و اینکه کجا برگزار میشه و... اطلاعاتی از این قبیل
eMail Add.: kazemi_sima@yahoo.com
بی نهایت سپاسگزار خواهم بود در صورتیکه راهنماییم کنین

پ.ن: لطفا حتما در موضوع ایمیلتون قید کنید "اکوتور" تا حتما باز کنم. ممنون و به امید دیدار