سه‌شنبه، شهریور ۰۸، ۱۳۸۴

کيش در مردادماه


palm Posted by Picasa
بيست‌و پنجم مرداد ماه همراه مادر من و ياشار رفتيم کيش . من از کلماتي نظير خلاقيت يا هارموني ، هميشه ياد دکتر الهي قمشه‌اي مي افتم، امسال براي روز مادر کلي خلاقيت به‌خرج دادم و گفتم جاي کادو ميبريمشون کيش . اين نظريه شديدا مادرها راخوشحال نمود . قبل از اين‌که سوار هواپيما بشيم کلي نگراني داشتم،‌چون مادر من گاهي اوقات تپش قلب مي‌گيرند،‌در حالت عادي نسبت به تکان حساسيت دارند؛ اما خدا را شکر تا کيش سالم رسيديم،‌ من گرماي کيش را خيلي دوست دارم خيلي شبيه سوناي بخار است . ايام جشنواره بود و بازار شادي و هديه به راه، پارک دلفين‌ها که نمي‌توانستيم برويم چون خيلي گران در‌مي‌آمد، رفتيم کشتي شيشه‌اي ،‌هنوز ننشسته بوديم که مامان حالش بد شد، فورا بردمش بيرون،‌کنار ساحل نشستن تا ما برگرديم،‌اين‌طور که راهنماي ما مي‌گفت مرجان‌ها در حال انقراض هستند و بيشتر مرجان‌هاي تبديل‌شده به سنگ ديديم تا مرجان واقعي و زنده،‌داخل کشتي پشيمان شده بودم که کاش وسيله‌اي آورده بودم مطالبي که راهنمايمان مي‌گفت را ضيط مي‌کردم . هزينه کشتي اکواريم هفت‌هزارتومان است و اصلا دور نمي‌شود به همين سبب تنها ماهي‌هاي ريز را مي‌توان ديد . پرديس يک و دو را گشتيم ، اين مدت من هروقت زمان پيدا مي‌کردم سفرنامه مارال و بابک را مي‌خواندم و آنچنان از نوشته‌ها بابک خنده‌ام مي‌گرفت که يک‌دفعه مي‌ديدم ياشار هاج و واج دارد مرا نگاه مي‌کند. اين‌قدر که بابک در نوشته‌هايش هشدار داده بود يک‌دفعه به بليط‌ها نگاه کردم و انگار چيز مهمي کشف کرده بودم به ياشار گفتم: واي ، ما اصلا حواسمان نبود که اين بليط‌ها را بايد تاييد کنيم،‌بايد زودتر برويم ! ياشار قول داده بود برويم دوچرخه‌سواري ،‌اما اصلا غيرعادي نبود که براي همه چيز وقت بگذارد الا اين موضوع ! راستي توصيه مي‌کنم همراه مادرها چنين سفرهايي نرويد مخصوصا اگر مثل من و ياشار روحيه خريدتان در حد مينيمم است . ما بعد از اين برنامه تصميم گرفتيم اگر مادرها را مي‌خواهيم مسافرت ببريم برويم طبيعت ،‌جايي که بازار يا مرکز خريدي نداشته باشد . در اين سفر به شهرزيرزميني هم سر زديم ، اگر اشتباه نکنم هزينه آن دوهزار و پانصد تومان بود . قنات قديمي کيش بوده‌است و اين‌گونه که راهنماي ما مي‌گفت قبلا در حوزه خليج فارس فقط کيش آب شيرين داشته و کلي درآمد از اين راه . اکنون يک ايراني‌الاصل که آلمان زندگي مي‌کند اين پروژه رابه‌اين صورت پايه‌ريزي کرده که شما مسير قنات را مي‌بينيد، اطراف آنرا براي عبور مرور کنده‌اند و جاهايي وجود دارد که صنايع دستي استان‌هاي ديگر قرار است ارايه گردد و روي ديوارها نقوش رستم و سهراب و ... کنده خواهد شد و مراسم شاهنامه‌خواني و شعرهاي اساطيري ايران برپا خواهد بود

هیچ نظری موجود نیست: