شنبه، اردیبهشت ۱۱، ۱۳۸۹

چه زود زود بزرگ مي شوي آرتان

آرتانم هر دفعه كه بهت نگاه مي كنم مي بينم – ا، يكدفعه چه بزرگ شدي، مني كه سعي مي كنم تمام لحظه هاي با تو بودن را دقيق باشم، چون مي دانم چه لحظات زيبايي دارد مي گذرد، اما باز مي بينم تو قد كشيدي و حرف هايي مي زني كه من مات مي مانم،
*ديروز آرتان داشت باغچه را آب مي داد و در واقع آب بازي مي كرد، مي گم آرتان بيا حاضر شو، بريم باغ توت بخوريم، مي گه بذار كارم تمام بشه مي آم و من حيران كه عين جمله خودم را بهم بر مي گرداند، وقتي دارم ظرف مي شويم و آرتان مرا صدا مي زند، غالبا مي گويم مامان بذار كارم تمام بشه مي آم
** آرتان گل قاصدك، رز، درخت توت، درخت كاج و شمشاد را مي شناسد، خوشحالم كه دوره گياه شناسي را گذرانده ام كه آرتان را با آنچه هر روزه در اطرافش مي بيند آشنا سازم، به نارون و اقاقيا علاقه اي نشان نداده است اما درخت كاج و درخت توت را عجيب دوست دارد، كاج را به خاطر ميوه هايش كه نقش اسباب بازي را برايش دارد و بنا بر سايز از بابا تا ني ني تقسيم بندي مي شود و توت را به خاطر شيريني توت كه وقتي دستش به شاخه برسد رسيده و نارس را نمي بيند و همه را به عنوان رسيده مي خورد و من مي مانم و فكرهام كه نكند دل درد بگيرد
*** تشخيص مي دهد كه بابابزرگ، مامان بزرگ در جايي ديگر به نام سمنان هستند و از تهران نسبتا فاصله دارد، وقتي بشنود كه داريم مي رويم سمنان تا جايي كه بتواند تلاش مي كند نخوابد
**** در مورد ترس آرتان از سگ با مشاوري صحبت كردم، گفتند لغت ترس را در منزل تا مي توانيد استفاده نكنيد، با سگ خانگي بازي كنيد، آرتان هر طور ميل دارد، اگر خواست از دور نگاه كند و اگر خواست بيايد بازي كند، تا مدتي هم اگر كارتون و فيلمي از سگ برايش مي گذاريد سگ هاي مهربان و كمك كننده باشند
***** اين روزها تا مي بيند لباس پوشيده ام بيام اداره، مي گه آرتان هم مي ياد اداره، مي گويم آدم بزرگ ها مي روند اداره، مي گويد: آرتان بزرگه

# كلاس چهل كليد خانم دادبه مي روم، نكاتي از كلاس:
- كودك پير 80 ساله است، مراد است و شما مانند مريدي بايد از او بياموزيد
- از تاثيرگذارترين موارد روي كودك، يكي بودن حرف پدر و مادر است
- هر آنچه هستيد كودك به طور كامل مي گيرد، سطح انرژي شما به صورت كامل منتقل مي شود، پس دروني شاد داشته باشيد و در لحظه با او بودن براي او باشيد
- كودك را آزاد بگذاريد، تا مرز خطر، فقط موارد خطرناك را رفع كنيد و بگذاريد كودك خودش تجربه كند
- عروسك نخريد، تنها اسباب بازي هايي كه كودك با دستش و فكرش با آن بازي كند به مقدار كم بخريد، كودك را ببريد در طبيعت، خود همه چيز مي آموزد
كلاس ها بالاتر از ميدان پونك، چهارديواري، برگزار مي شود، روزهاي سه شنبه 4:30 تا 6:30
و خوبي كلاس در آن است كه يكساعت اول به پرسش و پاسخ مي گذرد، هم دغدغه هاي مادرانه را متوجه مي شويم و هم جواب خيلي از سوالاتمان را مي گيريم. عنوان كلاس هست 40 كليد تربيت كودك كه خانم دادبه نظرشان 40 كليد تربيت خود است، من تنها يك جلسه رفته ام و نظر كلي را در جلسات آينده خواهم داد

۶ نظر:

نازنین مامان آرتین گفت...

آفرین به آرتان باهوش که این گیاهان رو می شناسه.
چه کلاس جالبی .کاش شماره شو برام بزارید .ممنون میشم .

لیلا مامان پویان گفت...

ممنون که چکیده کلاسها را با ما به اشتراک گذاشتید فقط حیف که کلاسها به ما خیلی دور است...
راستی چقدر دوست داشتم که آرتان عزیز را اینقدر با طبیعت آشنا می کنید.

leili mamane araz گفت...

نحوه نوشتنت دوست من متفاوته. مثل هوای تازه. دوستش دارم.و همیشه فکر می کنم که احتمالا رتان باهوش هم نتیجه یک تربیت متفاوته و باید پسر خاصی باشه....

مامان نیکی گفت...

ممنون که از کلاست اینجا برای ما می نویسی. برای ما که به این کلاس ها دسترسی نداریم خیلی کمک کننده هست.
آرتان هم دیگه برای خودش مردی شده. باریکلا به آرتان باهوش و مامان باهوشتر :)

سارا گفت...

سلام آویسا جونم. کلاسهای مادران هم خوب 4 تا 6 هست که من میرم ولی واقعا به سختی و فشار بهشون میرسم. این هفته که کلاس کنسل شد به شدت خوشحال شدم. این خانوم دادبه رو چطور پیدا کردی؟ جاش خیلی خوبه برای من. آرتان رو ببوس.

گیتا گفت...

امان از این پسر سیاستمدار!! چطور وقتی میگی زنبور کوچولوئه نمیتونه آرتان رو بخوره میگه آرتان هم کوچولوست ولی وقتی باید بره اداره بزرگه؟!